RODO

Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylanie dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych; Dz. U. UE.L. 2016.119,1) Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej w Chełmnie informuje, że:

1. Administratorem danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa z siedzibą w Chełmnie
przy ul. Młyńskiej 7, tel. 56 677 04 10, e-mail: sekretariat@smchelmno.pl

2. W Spółdzielni powołany został koordynator ochrony danych osobowych (KOD), z którym można się kontaktować pisemnie: Koordynator Ochrony Danych, Spółdzielnia Mieszkaniowa ul. Młyńska 7, 86-200 Chełmno lub mailowo: sekretariat@smchelmno.pl

3. Dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań statutowych związanych z administratorem i zarządzaniem lokalami w zasobach Spółdzielni, wykonania umów cywilnoprawnych oraz wykonania ciążących na administratorze obowiązków prawnych. Dane osobowe członków Spółdzielni, a także faktycznie korzystających z lokalu przetwarzane są, w szczególności na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b i c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE), ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 845 z późn. zm.), ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1285 z późn. zm.) oraz statutu Spółdzielnia Mieszkaniowej w Chełmnie.

4. Odbiorcami danych osobowych będą wyłącznie osoby upoważnione przez Spółdzielnię do przetwarzania danych osobowych oraz podmioty przetwarzające dane osobowe w imieniu administratora danych osobowych na podstawie zawartej umowy. Dane te mogą być również udostępnione podmiotom upoważnionym z mocy prawa do uzyskania takich danych (sądy, policja, prokuratura).

5. Spółdzielnia nie zamierza przekazywać danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

6. Dane osobowe przetwarzane będą przez okres obowiązków, o których mowa w pkt 3 do czasu zakończenia realizacji umowy ze Spółdzielnią, a ponadto przez czas niezbędny do dochodzenia roszczeń lub rozpatrywania reklamacji związanych z usługami, z których korzystano oraz wynikający z przepisów prawa powszechnego.

7. Przysługuje prawo do:

  • żądania od administratora danych dostępu do treści swoich danych osobowych,
  • ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
  • wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych,
  • przenoszenia danych na warunkach wynikających z przepisów prawa i uzgodnionych z administratorem danych,
  • cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  • wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8. Spółdzielnia nie podejmuje decyzji, która opiera się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu danych osobowych. Nie stosuje również zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.